♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Friday 4 January 2013 12:04 am 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

 Aku dan sayang..  

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Ouchhhh..malam neee boleh dikatakan malam yang jauh lebih baik dari semalam..ooohhyaa...kenapa yer??? sebabnya...malam neh hati saya terasa macam berbunga-bunga laaa pulak bila nak tulis entry neh.. hoho.. jummm baca apa yang saya nak berceloteh....agak-agak kan ada tak macammmmmmm kak jemah belakang rumah saya tuh... hehe.. dia tahu habissss laaa saya..kena pancung kpla..hehe :P ~ 


Stop about kak jemah td.. skg bkk story neh haaa...ada laa dua tiga jam saya duk pikiq apa laa saya nak post kat entry saya neh.. last-last saya dapat idea.. hehehe...time fikir tuuu kan.. mata neh duk keling jugak aihhh tengok jam kat dinding tuuue... ouchhh..macam tak percaya jer bila tengok jam dah pukul 2.43 pagi... alamak...lambat laaa saya tidur n lambat laa saya bangun nanti... huhuhu... hati neh dah tak senang rasanya..tiba-tiba kan saya neh terpandang laaa pulak jam kat lappy saya neh.. ehhhhhhhh... ehhh saya tuuu bleh kira tau..pjg diaaa lbh kurang 12 harakat jugak lahh.. hehe... cehhhhhh.. baru pukul 11.18 malam ker.. puffff !!! tertipu rupanya saya dengan jam dinding yang daa hbis bateri tuuuu... adoiiiyaaiii...nasib badan..tercuak jap tadi... huhu... ~ 


Panjang betul mukadimah nak cite pasal entry saya neh kann haaaa... banyak dugaan jugak lahhh... tuuu belum list lagi apa dugaan sebelum nak story pasai entry neh kat korang.. huhu.. banyak gila gangguan.. hoho... sabaq je lhaaa... huuu... entry kali neh kita cite pasai terlalu sayang... yeaa.. apa yang saya nak story neh adalah dari kisah hidup saya sendiri lahhh.. memang 100% dari saya lahhh.. x de kena mengena antara yang hidup atau yang dah mati... kalau daa mati.. kita sedekahan jee Al-Fatihah kat dia.. In Shaa Allah..mudah-mudahan sampai kat dia yer.. huhuhu.... ! (-_-)  $%&@$.. melalut lagi.. maap lahhh.. jumm mulakan... :) ~


Terlalu sayang ? yeaa...semua orang mesti ada buah hati masing-masing kannnn... yeaa... saya juga ! story ne just nak share je.. x de pape pun.. so jangan laa ambik serius sangat ehhhh... first, jumpa si buah hati saya tuh.. time saya form 3 jugak laaa... time tu daa tengah tahun daa... saya baru je pindah rumah.. kebetulan.. saya pindah sebelah je rumah si buah hati sayang saya tue... ~


Cinta kami mula berputik time saya gi tuisyen dan saya dapat text dari si dia.. hehe.. ouchhh.. entah kenapa saya rasa saat tue nak je kenal n berkawan dengan dia.. tak tahu kenapa saya rasa happy gila time tuh... korang kalau kat tempat saya..korang faham laa apa perasaan saya masa tue.. hehehe.. happy tue tak tahu nak gambarkan macam mana.. hehehe ~


Mulai saat tue.... kami ne asyik duk berbalas-balas sms jek.. hehe.. dunia saya..hanya ada dia n nampak dia jek.. alahai.. tue diaaa penangan CINTA.. mulaaa saya jatuh hati kat dia... hehee.. sebenarnya.. sebelum neh pun..saya dah pernah dengar tentang diri dia dari mak saya.... sebelum kami sekeluarga berpindah.. mak dan abah dah terlebih dahulu berkomunikasi dengan dia.. n dia jugak banyak tolong mak n abah sepanjang tempoh mak abah nak dapatkan rumah tue.. hemmm.. mak pernah cakap.. ntah-ntah nanti dia akan berkawan dengan hang tak ??!! waktu tue plak saya neh lum jejakkan kaki kat rumah baru kami.. saya pun cakap lahhh... x nak lah !! n now... what can I say ??? hahhahahahahahhaa... tak nak tue la yang I get it !! hehe..but it's okey.. I love him...   ~ 


Kami tak pernah bersua muka lagi time tue..kami hanya bersms jek..tak tahu kenapa..satu hari hati saya neh tergerak nak lepak kat luar rumah.. huuu.. sambil-sambil tue.. tangan neh duk pegang sebuah buku novel yang saya belajar kat sekolah.. hehe.. saja je pegang.. sebenarnya.. nak tengok si buah hati tue... alamak....!!  ~


Masa saya kat luar tue..saya masih lagi laa berbalas msg dengan si buah hati.. saya pelik jugak.. tengok ada sorang mamat neh.. duk basuh moto tepi rumah saya.... pada mulanya..saya ingatkan tue ialah dia.. tapi, tekaan saya tersasar laaa... tue angah dia !! ouchhhh... malunya saya... patut la dia khusyukkkkk jek duk basuh moto dia tue.. memang tak nampak langsung dia pegang phone.. hemm.. mula dah saya fikir..ehhh tue bukan dia kot.. yeahhh memang bukan si jantung hati saya rupanya.. yang betulnya dia.. tueee haaa duk meronda dengan moto kesayangan dia tue sambil duk pandang-pandang ke arah saya... " bila ditanya mana awk.. ne haaa duk tengok awk.. cehhh.... ini tidak adil.. awak curi-curi pandang saya..." hehee.. tue baru betul.. alahai... tue laa tak pernah jumpa n tengok dia real-2...sampai tak kenal dibuatnye.. hehe.. ~


Apa-apa pun sejak itu sehingga la kini.. terlalu banyak kenangan yang dicipta bersama.. terlalu banyak jua dugaan yang ditempuhi bersama.. alhamdulillah..segalanya daa mematangkan kami.. apa yang saya harapakan adalah yang terbaik dalam hidup saya iaitu.. ingin menjadi yang halal dalam hidupnya.. dan dia juga mengharapkan perkara yang sama dan sering mengutarakan perkara tersebut kepada saya berulang-ulang kali.. namun apa yang harus saya katakan.. Allah lebih Maha Mengetahui... saya tahu..jika dia adalah untuk saya dan saya diciptakan untuknya..kami pasti akan bersama dan menyambung satu ikatan yang benar-benar halal disisi Allah.. In Shaa Allah.. ~

Semua orang mengharapkan yang terbaik dalam hidup mereka dan orang yang mereka sayang.. tak terkecuali jua saya.. saya mengharapkan perkara yang sama jua.. saya masih menanti sesuatu yang tidak pasti.. namun saya perlu yakin.. dan percaya.. bahawa setiap yang saya impikan dalam hidup ini... akan menjadi kenyataan... si buah hati sudah cukup terbaik dalam hidup saya.. mengenali dia adalah perkara terindah dalam hidup saya.. dan saya doakan..moga dia..benar-benar imam yang saya nantikan dalam setiap nafas hidup saya...moga dia benar-benar seorang lelaki yang sentiasa hadir dan menemani saya dunia dan akhirat.. malah membimbing saya ke jalan Allah... " Saya menanti awak lafazkan Aku terima nikahnya Siti Rohaya Fitri Binti Hamid..." In Shaa Allah...I  U~



* " Demi cinta dalam hatiku..ku yakin engkau untukku... meski jejak pisahkan kita.. cinta kan bawa kembali kepadamu.. " Ya Allah..jika dia benar untukku..satukan la hatinya dengan hatiku.. namun jika dia bukan milikku..redhakan la hatiku dengan ketentuanmu.. ! Aamiin Ya Allah... :)  Wallahualam..  ~




Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.