♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Saturday, 5 January 2013 6:09 pm 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

 Cake   

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Hari nee merupakan hari yang sangat membahagiakan wat saya... hahahaa... tak tahu kenapa tiba-tiba mood nak buat kek tuuu datang balik... alahaiiiii... boleh hitung rasanya berapa lama saya tinggalkan dunia wat kek tuuu... hemm... ~

Alhamdulillah, bila tengok bahan-bahan kebanyakkanya ada... bersyukur sikit...kalau tak terpaksa laa keluar pergi beli bahan... tak ke ambil masa ??! hehe.. nak dijadikan cite..saya pun adun laa bahan-bahan semua tu... tak sangka yang bahan-bahan hiasan pun ada.. yehooo.. lagi semngat saya nak wat kek ari neh.. hehe... ~

saya adun punya adun bahan-bahan tepung gandum + Majerin + Gula ising..saya adun smpai laa dia jadi gebu comey jee... pastu tuuu ape lagi..saya bahagikan dua laaa... terpaksa laa saya ceraikan dia...satu saya asingkan...sebab saya nak wat satu lagi tuu perisa coklat.. hehe.. yeee... saya masukkan je serbuk koko dalam ramuan yang saya adun tu... dengan satu "klik" adunan tadi tu berputar dan sebati.. hebat tak ??! hehehe... ~

Tak de niat pun saya nak ceraikan adunan tadi.. tapi, demi mendapatkan 2 perisa yang berbeza saya relakan juga hati saya untuk memisahkan mereka.. apa-apa pun setelah kedua-kedua adunan tadi tu daa sebati... saya ambil satu bekas..n bekas tersebut digunakan untuk membakar kek saya tuuu nanti.. ~

Saya masukkan adunan kek saya tu ke dalam bekas secara berselang-seli.. supaya bentuknya nanti berperingkat-peringkat.. bila potong..nampak cantik jee nanti tau.. hehe.. tak percaya cuba laa buat.. saya selalu buat cara ne supaya kek tuu nampak lain sikit n rasanya pun lebik enak... aummm ! ~ hehe

Setelah siap..masukkan adunan kek tu secara selang seli... masukkan jee dalam oven selama 45 minit macam tuu.. sekarang...saya sedang tunggu kek tuu siap dibakar... hopefully menjadi laa... hoho.. saya harap sangat-sangat... sebab daa lama sangat saya tak buat neh... risau jugak... ~

opssss, blum siap lagi tau.. :)

* Sabar menanti sabar menanti ne... hoho... ~


Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.