♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Thursday, 3 January 2013 12:59 am 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

 Aku dan Diam 

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Tak tahu kenapa malam neh terasa macam ada sesuatu yang tak kena... banyak diam dari banyaknya berkata-kata.. banyak moody je ari neh.. yeahhh... memang ada sesuatu yang saya sembunyikan.. bukan mudah kita nak lafazkan sesuatu kepada orang lain.. bukan mudah untuk kita luahkan apa yang kita pendam kepada orang lain..semuanya bukan MUDAH ! ~

Sampai satu saat nanti, orang pasti akan faham... ooohhhh patut laaa dia senyap jee selama ney... ohhh.. patut la dia tak cerita apa-apa kat kita... ohhhhh patut laa dia tak banyak bicara ngan kita... ohhhh itu dan ooohh ini jeee... kadang-kadang kita perlu ambil tindakan drastik seperti ini demi untuk kebaikan diri sendiri... hemmm... ~

Sampai bila nak simpan n pendam smua neh ???  " sampai bilakah...aku harus menanti... sampai bilakah..aku harus menangis.... " oooowhhh....ternyanyi pulak.. adoyaiiiii.... maap yer.. kadang-kadang..kita sendiri tak mampu tanggung apa yang terjadi.. kita sendiri tak mampu dah nak pendam sesuatu tu lama-lama... kita neh hanya laa manusia biasa... kemampuan kita juga terbatas... ~

Bila kita terpaksa DIAMkan diri tu.. jangan laa persoalkan kenapa...kenapa dan kenapa...pasti ada sesuatu yang tak kena.. tak best.. tak mengembirakan... dan segalanya yang TAK TAK N TAK laahhh ! lebih baik diam kan dari banyak cakap... sebab..bila banyak cakap..nanti banyak pulak karenah banyak pulak yang tak kena.. lagi banyak pulak yang nak kena selesaikan.. HOHO ! ~

Tolong laaa faham... !! faham laaa bila seseorang tu tiba-tiba diam menyepi.. mungkin ada sesuatu yang tak kena.. mesti ada yang belum diselesaikannya... beri la dia masa.. ruang dan apa sja untuk dia berfikir dan membuat keputusan dengan tenang... kita tak ada HAK nak paksa dia.. nak paksa siapa pun.... ! ~

Yeaahhh...sesungguhnya... kita tak ada HAK nak melarang siapa-siapa pun.. kerana pada zahirnya.. kita tak ada HAK nak kata ooohh dia milik aku... dia hak aku.. suka hati aku lahhh nak wat apa.. nak cakap apa kat dia.. please don't do that ! kita ne semua hanya laa pinjaman dari Allah... sampai masa kita nak kena serah balik daaa hak Allah yang kita pinjam neh... ~

Apa-apa yang berlaku sekalipun.. kena belajar untuk terima.. memang menerima sesuatu tu bukan mudah.. yeaa..bukan mudah.. namun bukan mustahil kan ??! belajar laahhh.... apa yang mampu saya katakan adalah.. saya akan cuba lakukan yang terbaik dalam hidup saya.. dan akan menghadapi setiap ujian dan dugaan dari Allah neh dengan tenang.. In Shaa Allah.. itu jee yang saya harapakan... moga-moga Allah permudahkan..

# Merenung ke luar jendela.... mengakui kebesaran-Nya... mengakui segala nikmat... ku yakin ku ada-Mu ALLAH SWT.... :) saya tak GENTAR ! ~



Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.