♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Tuesday, 13 November 2012 1:32 pm 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

 ada aku kesah 

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Kadang kala kita tak sedar yang kita ada menyinggung perasaan orang lain..tambah-tambah orang yang rapat dengan kita...tapi, sejauh mana kejujuran kita tentang itu ?? jujur dalam apa jua keadaan adalah satu sikap yang sangat-sangat terpuji.. adakah kita salah seorang dari kalangan orang yang jujur dalam bersahabat.... tepuk dada tanya laa hati...

" Kacang lupakan kulit " , beri sahaja peribahasa ini..sesiapa sahaja dapat meneka.. ini sudah pasti tentang sesuatu yang berkaitan dengan seseorang yang telah melupakan seseorang... yeahhh, tepat sekali ! Tak sangka n tak jangka langsung ada juga orang yang bersikap seperti itu tatkala kemewahan dan kesenangan mengaburi matanya...semudah itu dia melupakan orang yang bersama-samanya dalam menelusuri jalan impian ??? terasa bagai ditusuk dengan lembing yang tajam lagi apabila dia seolah-olah memperkotak-katikkan diri ini sewenang-wenangnya...aduhai..malangnya... ;(

Jalan bahagia yang dipilih tapi terbabas ke jalan derita... diri ini tertanya-tanya.. sama ada..dia pernah terfikirkan hal ini atau tidak...atau dia sememangnya tidak pernah memikirkan tentang ini ?? saya akan lihat dari jauh...sejauh mana perjalanan dia dalam permainan ini yang tak bermanfaat ini.... dan saya dengan berbesar hati akan meninggalkan permainan yang tak bermanfaat ini.. tak ada langsung manfaat yang saya dapat melainkan peringatan dan kesedaran.... sudah memadai....

Permainan apakah ?? soalan cepu emas neh.... permainan penipuan dan tipu muslihat yang menyusahkan orang lain... daaa terang-terang perkara tu negatif dan membawa dosa... kenapa masih diteruskan ?? sedar atau belum ada kesedaran neh ?? bawak-bawak la bertaubat skitttttt...  tak tau nak nasihat macam mana lagi ngan orang yang macam neh... semoga dia cepat sedar yeaa..... :D dah penat lelah menasihatinya.... huh !

Kesiannnnnn....kesian sangat tengok diri dia....hati neh hanya mampu berdoa jeaa banyak-banyak..nak kata lebih-lebih pun tak terdaya....tak sampai hati pulak...tak apa laaa....doakan dia cepat sedar ckup laa kan.... InsyaAllah... sampai masanya nanti.....dia pasti berubah...tu yang saya malah semua orang harapkan...

* Malas nak cakap banyak-banyak..kalau cakap pun kalau tak ada perubahan jugak tak jadi apa.. tapi, satu jaa...hopefully,,dia sedar laa...jangan smpai satu hari sesuatu terjadi baru dia tau n baru nak terhegeh-hegeh nak berubah n sedar...pape pun...saya akan mendoakan dia walau hati ini sakit dengan apa yang berlaku..












Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.