♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Tuesday, 9 October 2012 11:59 pm 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

  Perasaan  

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Tokkk3x... Salam sejahtera... moga-2 dalam keadaan yang baik-2 je yer... jam pun dah menunjukkan pukul 11.31 pm..mata neh pun dah bagi isyarat suruh tido sekarang.... tapi sebelum tido.. ada sesuatu yang ingin diluahkan kat ruangan blogger tersayang neh..

Perasaan ?? yeaaa... perasaan.. semua orang ada perasaan.. tapi sedalam manakah perasaan seseorang tu untuk cuba memahami orang lain ?? tepuk dada tanya hati masing-2.. bukan apa.. hidup neh tak kan terlepas dari bermain dengan perasaan kan.. kadang-2 kita happy, sedih, bahagia, hampa, n bermcm lg perasaan yang lahir..

Sekuat atau selemah mana pun kita.. kita tetap manusia biasa yang ada kalanya kuat dan ada kalanya lemah.. tewas juga dengan perasaan sendiri.. saat tu.. kita sangat-2 memerlukan seseorang yang dapat mengembalikan semangat kita yang dah hilang tu.. tapi masih adakah ??? entah laa...

Dalam hidup neh.. dugaan yang mendatang sangat-2 laaa mencabar.. tapi.. siapa kita nak menolak takdir Allah ?? apa yang penting adalah.. kuatkan hati dan teruskan langkah kaki kita neh walau sesukar mana pun.. Cuma.. ingat satu je.. Allah uji kita sesuai dengan kemampuan diri kita.. dan Allah pun tahu yang kita dapat mengharungi setiap dugaan n ujian yang diberikan oleh Allah.. sebab tu la kita diuji.. :D

Saya pernah berkata pada seorang insan yang saya sayangi.. " saya bersyukur sebab ada kamu ".. ringkas je dia menbalas  kata-2 saya dengan bertanya .. " kalau saya dah mati, awak masih rasa bersyukur ? ".. dengan tenang saya menjawab.. jika sekarang saya belajar untuk bersyukur kerana ada dia..saya jua pasti akan cuba untuk belajar redha bila dia sudah tiada..InsyaAllah.. " Apa yang pasti..segalanya telah ditakdirkan oleh Allah.. apa yang kita miliki.. apa yang mendatang.. adalah suatu pinjaman dan satu dugaan dari Allah..

Saya sebenarnya masih teringat kata-2 seorang sahabat baik saya.. tentang dua  insan yang pernah saya ceritakan dalam post yang lalu.. memang benar katanya..cuma saya yang tidak sedar sebelum neh..walau apa pun yang terjadi..mereka tetap saya sayang..jauh atau dekat.. itu bukan alasanya saya lupakan mereka atau tidak pedulikan mereka..dengan siapa saya bersama.. saya pasti akan teringat pada mereka.. dan bagi saya mereka berdua sangat-2 melengkapi saya.. saya memerlukan kekuatan mereka.. untuk menghilangkan setiap kelemahan yang ada.. saya tahu..mereka berdua terlalu baik untuk saya,, kasih sayang yang mereka berikan tak ternilai harganya,, Ya Allah.. hanya Allah saja Yang Mengetahuinya.. mereka juga sentiasa membuat saya tersenyum bahagia dan gembira..  (^__^).. Saya sayang awak berdua.. kerana awak berdua kakak saya !!

kalau la saya dapat luahkan pada mereka akan hal yang sebenar-2nya.. mesti tenang hati saya.. tapi, saya yakin..ia bukan mudah untuk diluahkan dan diterima..saya sentiasa berdoa moga segalanya sentiasa diprmudahkan Allah.. saya akan cuba untuk jelaskan.. tapi, semuanya biar la Allah saja yang menentukan.. moga diberi petunjuk.. aamiin.. :)

* Pape pun.. InsyaAllah.. saya akan cuba utk menghadapi semua ne dengan tenang..tenang mcm Rasulullah.. Moga dipermudahkan Allah.....aamiin..


Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.