♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Sunday, 30 September 2012 3:18 pm 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

 Kenangan 

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Syukur ke hadrat ilahi kerana dengan limpah kurnianya saya dapat bernafas lagi utk hari ini.. alhamdulillah... sungguh tak disangka.. pejam celik pejam celik dah setahun 5 bulan lamanya saya meninggalkan Kem PLKN Sri Mutiara Balik Pulau, Penang. Selama itu la saya telah abdikan tak terkira banyaknya kenangan bersama rakan2, jurulatih dan semua isi yang tinggal di sana.. sangat2 merindui mereka... disitulah saya kenal siapa saya, kekuatan saya, kelemahan saya n byk lg.. segalanya saya telah belajar di sana utk mempersiapkn diri pd masa akan datang.. dan syukur, segalanya brhasil.. :)

Sungguh..saya jadikan pengalaman pertama tinggal dan belajar di sana sebagai panduan utk saya mnghadapi hari-2 mendatang yang mencabar.. bukan mudah bagi saya buat pertama kalinya meninggalkan insan2 yang tersayang untuk menjalani latihan khidmat negara tersebut.. ini la pengalaman pertama yang banyak mengajar saya erti kehidupan.... kehidupan yang saya rasakan sukar di sana tidaklah sesukar mana.. tapi disebabkan saya bersendirian di sana.. segalanya dirasakan sukar.. tapi, setelah sekian lama berada di sana.. saya mula berasa seronok dan selesa tinggal di sana.. pelbagai pngalaman menrik yang saya pelajri di sana.. saya sangat2 menghargainya... :)

Selama 2 bulan 2 minggu saya di sana telah dididik untuk hidup berdikari, utk membentuk diri saya sndri mnjd lebih baik dan banyak lagi.. saya tak sangka yang saya dapat melepasi peringkat tersebut.. pertama kalinya sampai di sana.. dalam hati ne hanya Allah je yang Maha Mengetahui... sekuat mana pun saya, air mata ne tetap jua menitis tatkala teringat dan mendengar suara mak, abah n insan2 yg saya sayangi saat saya bersendirian di sana.. mujurlah saya mudah untuk mendapat rakan karib di sana...

Banyak pengalaman yang bermanfaat telah saya pelajari di sana.. dan mudah2an ianya akan kekal dalam ingat n mnjd sebati dalam hidup saya.. tme ksh wt jurulatih yang da bertungkus lumus mndidik sy kat sna.. :D rindu plak nk msuk kelas CB n kelas2 lain... rindu nak dengar jurulatih buka lagu sebelum kelas mula, menari, menyanyi, n mulakan kelas.. wahhhh seronoknya,,, rindu sgt2... huhuhuhuhu.. tu la kenagan yang paling menarik dlm hdup saya meskipun saya telah melanjutkan pelajaran di sebuah kolej swasta skg... huhu..

* Rindunya............................. huhu....


Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.