♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Saturday 18 August 2012 8:05 am 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

 Maaf andai tidak sempurna 

Assalamualikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Syukur ke hadrat ilahi kerana memberi kesempatan utk saya terus menunaikan kewajipan kepada-Nya. di fasa-fasa terakhir ramadhan ne..sama-2 la kita memohon keampunan dari segala khilaf dan dosa noda yg kita lakukn sma ada sedar atau tidak sedar. sungguh, ini la masanya utk kita sama-2 memperbaiki segla kekurangan diri kita. sungguh benar , hanya Allah yang lebih memahami tentang hati dan perasaan kita.. rasa berpuas hati tatkala diri diabdikan kepada Allah sambil menadah tangan berdoa serta besujud kepada-Nya... indah sungguh saat itu...

Maaf andai diri ini tidak sempurna di kaca mata dan pandanga hati kamu... sungguh saya hanya la insan biasa yg tak lebih dan tak kurang dari melakukan kesilapan dan khilaf... saya cuba dan terus mencuba untuk maju ke hadapan dan memperbaiki segala kekurangan yang tampak jelas dimata siapa saja yang memandang.. saya cuba sedaya upaya untuk menjadi yang terbaik untuk insan-insan yang saya sayangi... tapi , seandainya saya gagal... maafkan saya... percubaan saya untuk menjadi yang terbaik perlu lebih ditingkatkan lagi.. walau apa jua alasan saya... sejujurnya, saya ingin memjelaskn tentang sesuatu yang seharusnya saya katakan disini.....

Terlalu banyak ujian dan dugaan yang Allah berikan kepada kita sebagai hamba-Nya yang taat.. Namun sekuat atau selemah mana pun manusia dia tetap dan harus menghadapi segala-galanya dengan kuat, sabar dan tabah.. namun hakikatnya saya ssangat lemah... saya sedar.. saya tidak la sehebat siapa-siapa pun.. tapi saya cuba untuk menjadi diri saya sendiri.. saya cuba untuk mendekati dan menyayangi siapa sahaja yang bersama saya.. namun, seandainya peri laku dan juga tutur kata saya sangat-sangat menyentuh hati dan sanubari seseorang.. maafkan laaa saya.. saya hanya manusia biasa yang tidak sempurna..berikan saya masa..

Berulang kali saya katakan , setiap manusia diberikan sekeping hati.. hati memainkan peranan yang penting juga dalam hidup kita... iannya berkait rapat jua dgn emosi...bila hati kita lapang.. segalanya akan baik-baik dan sempurna.. tapi seandainya hati kita di usik dengan usikan kecewa, hampa , tawar dan sebagainya.. maka timbul la pelbagai lagi perasaan yang mencuit sanubari kita.. Sangat mnyedihkan apabila hati kita dipermainkan dan tidak pernah diendahkan oleh sesiapa pun..dan sangat hampa lagi apabila segala yang indah pada mulanya berakhir dengan satu pengakhiran yang sangat menyedihkan dan memberi kesan secara langsung pada hati an kehidupan kita..

Berikan saya masa... saya sedar segala kekurangan diri ini yang membuatkan sesiapa sahaja tidak senang.. namun..pernahkah orang lain fikirkan yang saya jua seperti mereka-mereka yang tidak sempurna dan sedang memperbaiki segala kekurangan diri.. ??? tepuk la dada tanya la hati masing-masing...kita tidak sempurna..

Saya akui , terlalu banyak yang saya pendam.. sehinggakan semua itu menghantui hidup saya.. memberi kesan pada diri n hari-hari saya.. saya tidak pernah menyalahkan takdir dengan kehadiran si dia yg digelar anugerah.. saya akui, kehadiran itu sedikit sebanyak telah menjadikan sikap dan peri laku saya berubah dan tidak seperti sedia kala.. kadang-kadang saya berfikir sejenak.. adakah perubahan ini benar dan adakah kerana kehadiran si dia ?? namun , segalanya masih belum terjawab...dan masih dalam fikiran saya...

Untuk menyayangi dan disayangi memang memerlukan masa yang bukan sedikit.. sama la juga jika ingin memahami dan difahami oleh seseorang...baik dan buruk semuanya harus diterima seadanya dengan hati yang lapang dan fikiran yang terbuka..namun masih adakah orang seperti itu ?? kadang kala kita tidak sedar yang kita dalam diam dah menyakiti orang lain..kita juga mungkin tidak sedar yang kita sendiri dah membuat hati seseorang terguris.. tapi, apa pun alasan yang diberi.. kita tidak boleh nafikan kerana kita tidak mungkin lari dari melakukan hal itu... itu la disifatkan manusia sebenarnya tidak sempurna......

Apa yang saya cuba sampaikan disini terlalu sukar untuk diperjelaskan secara lebih mendalam.. kerana ia sangat berkait rapat dengan kehidupan saya.. pada saat dan ketika ini.. saya sangat-sangat memerlukan masa untuk pulihkan segala-galanya.. dan ini bukan mudah untuk saya hadapi.. saya masih bersyukur kerana masih ada penguat semangat saya yang tidak pernah berhenti dah menjauh dari hidup saya di saat saya memerlukan dia.. terima kasih wahai insan yang saya sayangi... ans , ada , dan keluarga...

Biar sakit hati terguris.. walau sedalam dan selama mana pun luka dan sakit yang dirasai.. langkah ini tak kan pernah berhenti walau setapak pun.. dan pandangan ini tak pernah lagi saya tolehkan kebelakang... maafkan saya ini pendirian seorang hamba Allah yang telar tawar hatinya.. kerana saya mempunyai pendirian serta prinsip hidup saya yang tersendiri.. " what we gift, we will get back " . Saya sering kali mengingatkan diri saya.. ckup cukup sudah dengan apa yang berlaku saat ne dapat mengajar saya untuk menjadi lebih kuat dan sabar dalam mengharungi kehidupan saya seperti sedia kala.. InsyaAllah... Allah ada...

Buat yang tersayang.. jadi la diri sendiri dengan apa jua prinsip dan cara yang kita ingin lakukan selagi ianya tidak bertentangan dan masih memberi keselesaan kepada setiap mata yang memandang dan bersama kita.. terima kasih buat yang berkenaan kerana telah sedarkan saya tentang kelemahan dan kekurangan diri saya.. sungguh,saya akan perbaiki diri saya..dan ianya mengambil masa.. jangan sesekali persoalkan saya tentang apa-apa lagi kerana saya sudah menganggap semua itu hanya tinggal kenangan dan masa lalu saya...saya sangat terasa dengan setiap yang berlaku..dan saya tidak mahu menyalahkan sesiapa melainkan diri saya sendiri...

Saya sangat bersyukur kerana setiap yang saya pinta , Allah sentiasa makbulkan.. sungguh hanya Allah yang mengerti keinginan saya..... alhamdulillah.....cukup la sampai disini saja yang mampu saya coretkan.. semoga kehidupan saya dan insan yang saya sayangi lepas ne akan lebih baik dan sempurna ~


Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.