♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Thursday, 18 April 2013 1:43 am 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

 Menanti sebuah jawapan 

Assalamualaikum Waramatullahi Wabarahkatuh..

Bila kita suka tak semestinya kita cinta..bila kita sayang semestinya kita akan jatuh cinta right ?? cinta ne kalau nak ulas satu per satu..alamatnya, sampai masuk liang lahad pun tak habis cerita..tah-tah sampai kiamat pn kita tak dapat-dapat jawapan kan..setiap orang ada pendapat masing-masing nak definisikan erti cinta tu sendiri.. saya bukan la arif dalam bab-bab ini..namun tipu lah kalau dikatakan tidak mempunyai pengetahuan tentang ini kan.. :) ! ~

Cinta ne sebenarnya ada banyak ragam, risiko, n banyak lagi..better yang tak pernah bercinta tu..belajar-belajar la dulu yer dari persekitaran anda...jangan terus nak mencuba je..cari pengetahuan dulu..fahami erti cinta yang sebenar..layak or tak layak sebenarnya kita ne nak bercinta..cinta sekarang da makin bebas..dah tak mengira peringkat umur..malah budak-budak sekolah rendah sendiri dah pandai bercinta cintunnn.. alahai..anak muda akhir zaman.. huhu.. ~

Terjerat dengan percintaan kadang kala memberikan kita pengetahuan dan pengalaman.. jika ia memberikan kesan negatif..kita dapat belajar dari kesilapan..jika ia membawa kita ke arah yang positif.. why not we love each other ?? kann bagus mcm tu.. tapi, malangnya, anak muda sekarang..bila da sekali gagal bercinta..dia x serik-serik..nak cari baru pulak...nak cuba cinta cintun baru pulak.. haishhh..tu la bahana dunia sekarang..apa yang jadi dia x mau nk ambil buat pengajaran supaya x ulangi lagi kesilapan lalu.. ~

Ingat..cinta ne jugak membawa RISIKO yang besar..banyak risikonya for girl...berhati-hati laaaa..awk kan perempuan..kena la jaga diri baik-baik..jangan sampai malu awak sndri pun daaa hilang..buat apa saja sesuka hati je..ingat kita ada ALLAH SWT..kita ada malaikat dikanan dan kiri kita yang sentiasa ada dan x pernah leka mencatat baik buruk perlakuan kita..bila kita ingat Allah..kita takut amarah Allah..kita akan kuat..In Shaa Allah.. ~

Okey, setelah berjela-jela mukadimah..baru jek nak masuk sebenar-benarnya hakikat menanti sebuah jawapan itu..walaupun kita mengetahui yang manusia mempunyai perbezaan dari segi personaliti, sikap dan sebagainya..kita harus tahu...yang kita semua memiliki sekeping hati yang sama..dan setiap manusia dianugerahkan Allah sekeping hati yang sangat besar nilai dan keupayaannya.. namun pernahkah kita fikirkan ?? ~

Menanti sebuah jawapan..bila tengok tajuk pun daa rasa..haishhh..berat jugak neh nak story.. sedangkan bila kita menanti walau hanya 10 minit pun kita daa merungut, membebel dan sebagainya.. inikan pula menanti satu jan, satu hari, satu bulan, satu tahun atau selamanya...pernah ke kita rasa semua tu ?? sakitkan...sakit sangat kan bila dibuat seperti itu..persoalannya..siapa suruh kita tunggu n berharap.. x de spe kan... susah ke nak lupakan orang yang tak pandai nak hargai diri kita ?? perjalanan hidup masih panjang dan berliku...LUPAKAN..teruskan berjuang...ada yang lebih baik lagi untuk kita In Shaa Allah ~

Bila keyakinan kita kuat kepada Allah..kita akan lebih sedar hakikat sebenar apa yang patut kita lakukan..  perlukah kita menanti..??? berharap??? bagaikan pungguk rindukan bulan?? hello...kita dianugerahkan ALLAH SWT akal yang cergas..gunakan la ia ke jalan yang sepatutnya..kehidupan perlu diteruskan.. tetapkan pendirian.. ~

Bukan susah pun nak lupakan sesuatu yang ada dalam kotak fikiran kita..mind set tu penting.. bila kita set dalam ingatan tentang seseuatu,..dah tentu la kita asyik fikirkan tentang itu je...cuba kalau kita fikir sesuatu yang lain..atau dalam erti kata lain..kita lupakan...dan redha dengan setiap ujian n dugaan Allah..bukankah kita mampu lupakan ?? silap kita adalah..kita tak ingin mencuba..ada kalanya juga dah cuba tapi hanya sampai sekerat jalan je...alasannya apa ?? SAYA TAK SANGGUP.. !! Keep ur heart strong la...In Shaa Allah....

INGAT ! kita layak bahagia..kita layak memiliki seseorang yang pandai menghargai diri kita.. kita ada hak untuk memilih..berfikir la lebih luas lagi..jangan hanya pada takuk lama jea..sampai bila pun kita tak akan "move on" . Orang yang bahagia adalah orang yang sentiasa memberikan peluang kepada dirinya untuk mengapai kebahagiaan itu..bukan terusan menyakiti hati dan menanti menanti dan terus menanti sampai ke mati.. ingat kita dianugerahkan akal..gunakan sebaiknya.. ~

kalau nak menanti jugak..menanti la sampai mati yer !!! Insan yg menyayangi diri kita..akan bersama kita walau apa jua keadaan kita..menerima siapa jua diri kita.. menerima setiap kelemahan or kelebihan diri kita seadanya..dan andainya dia tinggalkan kita..dan dia kembali lg dan benar-benar menginginkan kita semula..dia laaa yang terbaik untuk kita..namun harus diingat..pengharapan itu jangan diletakan terlalu tinggi.. kerana kelak kita akan kecewa + merana ! . Tidak semua yang telah pergi dan kembali itu adalah yang terbaik.. ingat RENCANA ALLAH SWT itu lebih hebat... jangan pernah berhenti berdoa kepada Yang Maha Esa.. :) ~ Peringatan buat yang lupa ~

Berharap hanya kepada ALLAH SWT .


Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.