♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Friday 29 March 2013 2:52 am 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

  Memori Bertaut 

Assalamulaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Tiba-tiba hari ne fikiran neee asyik terkenangkan kawan-kawan time kat PLKN dulu...haishhh..rasa rindu tue tiba-tiba pulak muncul dikalbu..huhu..rasa macam nak menangis je bila teringat hari terakhir kat PLKN bersama dengan mereka semua..tahu tak bertapa aku tak sangggup nak berpisah masa tue.. ~

Pertama kali menjejakkan kaki Di Kem PLKN Sri Mutiara, Balik Pulau, Pulau Pinang siri 8/2011...aku tersentuh bila terjumpa rakan-rakan baharu yang ternyata baik-baik dan ramah belaka..rasa bersyukur sangat mengenali mereka..sampai saat ne pun masih terbayang-bayangkan telatah mereka time kat PLKN dulu.. hehe..lawak,happy, sedih tiba-tiba menerpa minda dan hati aku nee...huhu.. ~

Seronok sangat menjalani hari-hari disana..sangat berbeza dengan zaman persekolahan yang aku daa lalui dan tinggalkan..memang sangat laa rugi sesiapa yang tidak dapat peluang ke PLKN dan melepaskan peluang tersebut.. yaa SANGAT RUGI ! disana laa aku belajar erti kehidupan yang sebenar setelah aku tamat tingkatan 5 .~

Tak tahu nak story morry cam mana suapaya korang bayangkan bertapa aku terlalu amat rindu time di PLKN..kawan-kawan yang sentiasa menemani aku disana sangat la ohsem ! macam-macam jenis perangai ada...hehe...sebab tue la kawan-kawan aku gempak habis ! hehe.. ~

Time kat sana aku kepala..hehe..kepala @ ketua agama.. ehem....depa panggil aku USTAZAH YAYA !! korang bayangkan lah diri aku time tue.. hoho.. mampu kau ?! hemm..* gurau jek.. aku tak riak pun..malah aku kat sana cuba perbaiki diri aku sendiri agar lebih baik lagi..tiap-tiap hari aku kat sana sebelum solat fardhu maghrib je mesti akan berbaris dulu sebelum masuk surau..time-2 lain x sempat sebab de aktiviti lain cam kelas, sport, kawad n cam2 lg..yeppp..aku laahh yang akan jerit kat wirawati semua supaya berdiri dalam barisan dan kompeni masing-masing.. ~

Yang lawaknya, first time aku jerit kan untuk bagi arahan supaya mereka semua baris.. aku tersasul... hehe...dan ayat tue la yang mereka gunakan sepanjang aku kat sana untuk mengusik dan menyakat aku...hehehe...agak malu laa time tue..tapi, ditahan jua diri ini didepan semua orang..  * bayangkahlah muka aku time tu.. Blusher wey.. hehe :) ~

Panggilan ustazah tue melekat sampai sekarang...masih deee member-member aku yang PLKN tue panggil cam gitu... adeh...senggan lak den cam gini bila dipanggil cam gitu lagi..hoho.. mungkin dengan title "Ustazah Yaya a.k.a USTAZAH LINDUNGAN KAABAH" tue yang buat mereka lebih ingat aku.. * maybe..hoho.. ~

Banyak sangat pengalaman indah sepanjang berada disana..disitu la aku membina karakter diri aku yang sekarang bertapak dalam diri ne.. * yang mana baik-2 laa.. hehe.. tapi, masih ada lagi yang perlu aku pelajari dan betulkan.. In Shaa Allah.. aku tak sangka yang pengalaman disana dan ilmu yang aku pelajari banyak jugak membantu aku dalam dunia pendidikan sekarang ne.. Alhamdulillah.. ~

Sebelum balik haishhh sempat lagi aku mintak member-member tulis sesuatu kat baju PLKN aku.. hehe...selain baju..tudung..buku semua aku rembat suh depa tulis note pape supaya aku leh ingat kenangan bersama depa.. hehe.. sampai sekarang aku still simpan lagi tau.. kenangan tue terlalu indah ~
Apa-apa pun..aku enjoy gila time duk join PLKN tue..memang banyak kawan..banyak pengalaman n macam-macam lagi..tapi, yang sedihnya, sebab kena tahan rindu kan mak abah, family dan insan tersayang ANS saya.. huhu.. ! * dia pun turut sedih.. :') nasib baik la semuanya berjalan dengan lancar..dan si dia juga sudi melawat aku kat PLKN.. tue la masanya dapt jumpa dia n lepas rindu tengok muka dia..hehe.. :) Alhamdulillah segalanya da selesai..



                                                                                               



Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.