♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Sunday 24 March 2013 10:54 pm 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

  Melodi Kecewa 

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..


Terkadang hati mula berasa berat yang teramat sangat tatkala janji dimungkiri oleh orang tersayang..
sampai bilakah hati ini mampu menangung seribu satu kesedihan yang mendatang tanpa dipinta..
Terasa benar-benar disentap kesedihan apabila melalui fasa ini..yaa..bibir mungkin bisa mengatakan tidak tapi hati ?? Tiada siapa yang tahu tinta hati ini.. ~

Melalui hari-hari dengan penuh misteri..disetiap langkah ini..tersisip kekuatan yang entah datangnya dari
mana..sangat sukar untuk ditafsirkan dengan bait kata-kata..kerana disekiling ini ternyata nista..aku yang terumbang-ambing dialun waktu yg sentiasa pantas berlalu..mungkinkah aku akan ditinggalkan waktu.. atau aku akan bergerak seiringan waktu..tiada siapa yang tahu kemampuan diri ini.. ~

Kita bisa melafazkan sesuatu yang belum pasti menjadi kenyataan..bagaimana untuk mendapatkan kepastian hati ini jika ia gagal dibuktikan..?? pernahkan kita duduk sejenak dan berfikir akan sesuatu yang pernahkita lafazkan ?? yaa kecewa benar hati ini dengan perbuatan memungkiri janji itu.. ~

Sampai bilakah aku harus bersabar dan menanti sesuatu yang benar-benar pasti ?? keyakinan hati ini mulaipudar dek kerana janji yang sering dimungkiri..aku sangat mudah untuk mempercayai setiap bait kata-kata manis yang ternyata nista..dan aku jua terlalu mudah untuk membenci kata-kata manis itu yang ternyata tiada fungsi apa pun dalam lembaran kehidupan ini..cukup sekali !! ~

Jangan dinoda lagi hati ini untuk membuktikan sekali lagi bahawa janji itu akan ditepati setelah dimungkiri berkali-kali..aku bukan la seoarang yang dapat menerima sesuatu yang telah berlaku dengan mudah..kerana ia memakan masa dan sangat sukar untuk diluputkan dari kotak fikiran ini.. ~

Kesedihan yang menjadi peneman sepi aku tatkali kau telah memungkiri janji itu..apakah aku tiada hati untuk kau hargai walau sedikit ?? fikirkan laa..sangat mudah melafazkan janji dan sangat mudah kau mungkiri..aku didera perasaan kecewa...pernahkah kau fikirkan kesusahan yang kau tinggalkan ini ? ~

Aku cuba untuk menjadi tabah tatkala diuji sedemikian..aku cuba menjadi kuat tatkala hati terasa bagaikandicucuk sembilu bisa..aku cuba menjadi berani berhadapan dengan kenyataan yang pastinya aku tewas dengan kesedihan hati ini..cuma satu yang aku harapkan..tepatilah tatkala kau berjanji.. ~

* Setiap perbuatan ada balasannya..fikir-fikirkan dahulu jika ingin melakukan sesuatu yang tidak sepatutnya..ALLAH SWT Maha Mengetahui setiap yang kita lakukan.. berwaspadalah !! :)



Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.