♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Friday, 10 August 2012 1:51 am 0 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

  Sahabat VS Kawan ??  

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Jam menunjukkan dah pukul 1.18 am . amboi amboi amboi.. x reti reti lagi ke kau nak pegi tidur haa jah ?!! haha , ting tong sat.. relax r dulu..awai lagi neh..kalo tido pun jap lagi yaya mesti confirm2 la terjaga balik.. arghhhh.. malas r tido lagi.. huhu..nak membebel dulu kat c ne baru leh lena tidur kot...hahaha..okey Fullstop ! tak habis habis dengan mukadimah yaya yang panjang lebar tu..jom kita start storry morry okeyyyy.. Sahabat vs Kawan ?? bila baca tajuk pun dah dapat agak ape la kisah plak kan..Sebenarnya mana pilihan korang ?? dalam kehidupan kita..memang kita tak kan lari dari berkawn.. kawan ada ramai sanagt..tapi nak cari seorang sahabat tu sangat-sangat la susah...bukan nak kata la kadang-kadang kawan ne hancusss.. tp... biasa la kadang-kadang kita sendiri pun alpa n lalai jugak..x lebih tak kurang jugak ada yg wat salah n silap..cukup la kita sedar n tahu yang kita ne hanya manusia biasa yang ada kekurangan juga...kita sering kali terasa dengan peri laku orang disekeliling kita....Ya Allah..kadang-kadang kita rasa beratnya semua ne...sampaikan kita rasa malas nak teruskan langkah kita...dalam perasaan yang tak menentu ne jgk la kita cuba mengelak dari masalah yang kita ada...nak mengelak sampai bila habaq hang ?? kita mesti akan berdepan dengan masalah tu juga..yang penting kat c ne adalah kena kuat, sabar banyak-banyak..sebab Rasulullah sendiri pun kuat imannya dengan sabar Ya Allah... Lagi banyak ujian yang Rasulullah kekasih Allah sendiri hadapi berbanding masalah kita yang sebesar biji sawi je ne.. (perumpaan sndri) . jangan la sedih..jangan la marah..jangan la kecewa..jangan la hampa..disebalik semua yang berlaku ne..ada hikmah sebenarnya..apa yang penting ?? KESABARAN yang tinggi !! anggap saja semua yang berlaku merupakan satu dugaan dan ujian serta tanda Allah sayangkan kita...Allah akan uji kita sebenarnya ikut kemampuan kita...sayangnya Allah kat kita kan...oleh tu , jangan la kerana kawan kita rasa macam-macam prasaan yang tak menentu tu...kuat kuat kuat...kuat n sabar la macam Rasulullah.. jangan hampa dengan kawan-kawan yang kita ada..percayalah.. kalau kita hilang kawan sekalipun..kita tak kan hilang Allah.. kita sendiri tahu..kalau kita ingat Allah waktu kita susah..Allah pasti ingat kita waktu kita senang.. kan ?? jadi..jangan bersedih tau.. sepatutnya..kita harus berasa gembira dengan apa yang berlaku.. sebabnya  ?? okey..sebabnya... dengan apa yang jadi..kita dapat mengenal yang mana kawan dan yang mana sahabat... yang mana setia dan yang mana belot , dan yang mana manis dan yang mana pahit . banyak sebenarnya yang kita leh nampak n tahu . Walau apa jua yang terjadi..mohon-mohon la pada Yang Maha Esa..semoga kita ditemukan dengan seorang sahabat sejati yang dapat menerima setiap kelebihan, kekurangan , ikhlas, jujur n setia dengan kita walau dalam keadaan susah mahupun senang sekalipun.. dia akan ingat kita macam mana kita ingat kat dia.. tu la bezanya Kawan dengan Sahabat... kalau bersahabat minta-minta la pada Allah.. moga-moga kekal hingga ke syurga !! Aamiin...

Mohon maaf dari hujung rambut hingga hujung kaki sendainya post ne memberi pape effect pada sesiapa.. yaya hanya ingin berkongsi apa yang patut..yang baik datangnya dari Allah, manakala yang tak baik tu adalah dari kekurangan diri yaya sendiri.. walahu'alam.. =)

Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.