♥ Silent Blogger ♥

★ ★ ★ ★ ★
Tuesday 11 June 2013 1:18 am 1 Comment Laa ♥

As salam uolss..Jom terjah entry saya.. ~

 Salah erti  

Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarahkatuh..

Say Hi to all my dearest lovely readers.. Salam sayang n rindu..muah muah ! rindu nak update macam dulu-dulu.. huwannnn... !! yeahhh dulu selalu sangat update..ya ya ya..saya tahu dulu saya full time penulis blogger..ceewahh ! sekarang tak lagi..banyak tanggungjawab lain yang saya pikul..termasuklah.. jaga dragon-dragon saya kat dragon city..jaga alien saya kat galaxy life..jaga ayam itik, lembu bagai kat Super Farm.. HAHA ! dah jadi rutin harian pulak asyik layan game jea.. adeh...percutian kali neh..itu la pakejnye.. terima sajalah yaya ! ~

Whatever..pedulikan apa orang kata..saya suka buat sesuatu atas detik hati saya..tak perlu dengar detik hati orang lain.. yeah gitu ! apa yang saya buat saya akan pastikan itu tidak salah.. selagi saya tak langgar suruhan Yang Maha Esa.. Alhamdulillah, saya masih mampu kawal diri, minda atau akal yang ALLAH SWT anugerahkan kepada saya ini.. sangat bersyukur pada mereka-mereka yang memahami diri ini..terima kasih banyak-banyak...sayang kamooo... siapa ?? ALLAH SWT saja yang tahu... ~

Mungkin kadang kita tidak sedar sesuatu yang kita tak jangkakan untuk diperkatakan kita telah lafazkan sehingga membuatkan ia tersalah erti seterusnya menjadi bahan dihati..susah benar menjaga hati..mudah benar hati disakiti..aduhai..kasihan hati !! nak dirayu ? dipohon ? bukan mudah.. ia juga berkesan dihati ini...aduhai egokah diri ini ? persoalannya siapa? diri ini atau siapa... sungguh...memilukan.. *tiada jawapan..kaku gamaknya.. ~

Sudah laa sudah...penat menjaga itu ini,..namun hasilnya?? tiada bererti..sudahkan sudah semua yang ada..leraikan lerai semua yang bercantum..mudah dicantum mudah dilerai..mudah benar..yea..itu kemahuan...ikutkan saja.. ! hati tak perlu gusar lagi..walau jiwa merintih biarkan biarkan saja..tak perlu diusik sekeping hati lagi..cukup kau tau..aku lupakan dan maafkan kamu.. ~

Salah erti yang buat aku kaku mati..mati akal mati jiwa untuk terus menyambung segala tersirat dalam diri..sudah sudah..hati sakit menangis memikirkan semua ne..perubahan makin menjadi tanpa tahu apa sebabnya..bosan?? sedikit tiada..namun apakah ? terpulang saja..malas ingin memikirkan lagi..kerana diri ini telah penat menjaga itu ini..diam diam hanya kaku..hanya mampu berdoa moga diberi jalan petunjuk.. DIA yang diharapkan saat ini.. YA ALLAH.. ~

Sering kali, kata-kata itu diulang..penat dengan bebelan itu..tahukan kenapa? jangan dipaksa..hati meronta benci.. tidak suka didesak-desak..sabar lah.. beri masa..beri ruang..beri peluang..diri ini akan bertutur semulia-mulianya..tidak bolehkah bersabar walau sedetik ? tinta hati ini..penat dengan telatah yang sukar memahami itu.. ~

Terima kasih atas segala kenangan lalu..tersisip masih dilubuk ingatan.. pedulikan apa yang berlaku.. kenangan harus mesti disimpan..benci tiada..cuma kekecewaan hati masih meruntun jiwa.. sabar la... beri masa..hati akan sejuk bagai milo ais sejuk..In Shaa Allah.. sesungguhnya ALLAH SWT Maha Mengethaui akan tiap-tiao sesuatu yang berlaku,,jangan diungkit..jangan diersoalkan lagi.. diri ini sudah tidak lalu untuk mengingati akan apa-apa hal yang mengguris hati.. ~

" Selamat jalan buatmu..Moga apa yang kamu rasakan terbaik..terpulang lah..cuma maaf dariku untukmu..moga dengan ungkapan MAAF ne..dapat menenangkan jiwa yang lara lagi sakit ini dan juga dirimu..tiada masalah jika ia masih bersambung kerana Ukhwah kerana ALLAH SWT itu tidak pernah terlerai.. kasih abadi datangnya dari ALLAH SWT... Terima Kasih atas segala kebaikan yang kamu lakukan...Moga Allah berkati.."

Terima Kasih daun keladi, lain kali singgah laa baca story morry lagi.. ~
The Big Boss



As Salam n hello Chingu,
I'm Yaya ANS, 25 March 1993 ,
Sweet 20 n from Taiping, Perak..
Berusaha, Berjaya dan terus berbahagia
bersama impian dan cita-cita diri ini !

Find Us :

♥ Maaf, Saya sedang busy dengan tugas baharu sbg seorg pekerja yg ohsem ! Tinggalkan Note di Chat yea hihi ♥ !! ~

Let's Talk !









Appreciation


The Skin By : Mrs Af
Edited : Yaya ANS
Best Partner: Sue Suhada
Best Partner: Eyja Joe
Best Partner: Sue Suhada 2
Best Partner: Syafinah
Best Partner: Nisa

All rights reserved ® SITI ROHAYA FITRI.